Sayfalar

28 Aralık 2013 Cumartesi

MMLP2 ve Shady'nin (yarım) Dönüşü

Merhaba arkadaşlar kusura bakmayın uzun zamandır yazamıyorum, ayrıca okunmalar 1000 küsürü geçmiş teşekkür ederim. Şimdi aklıma yattı ve biraz geç olsa da bu MMLP2 albümünü bi' detaylı analiz etmek istedim. Direk normal versiyonun kapanış parçası olan Evil Twin'den başlayacağım albümdeki en sağlam parçalardan (benim görüşümce) bu yüzden konuya ilk bunla dalıp derine inebiliriz.


Öncelikle şarkıyı yapı bakımından inceleyelim. Yaklaşık 5 buçuk dakika sürüyor ve tek nakarattan oluşuyor. Yani klasik rap parçalarında olduğu gibi bu nakarata parçanın dönüm ve değişim noktası diyebiliriz.
Evil Twin'in kelime anlamınında Kötü (Şeytani) İkiz olduğunu göz önünde bulundurursak, şarkının manası kaba saba çıkmış oluyor ortaya. Şarkının melodik ve lirik değerlendirmesini en son yapacağım şuan manalardan başlıyorum.
*Marshall ve Shady*
zaten bahsettiğimiz dönüm noktası,
Em şarkıya
"farkı anlamaya çalışıyorum ancak çizgiler bulanıklaşıyor." şeklinde başlıyo. Bu çizginin kendi benliği ve shady arasındaki fark olduğu zaten açık.
Em, verse 1'da yani nakarata kadar olan ilk kısımda bir nevi Marshall'ı oynuyor. Anlatılan konu belirsiz, diss neredeyse hiç atılmamış fakat Kanye, Wayne, Jay ve Drake'e yalancı-sahtekar söylemi yapılmış, bunu dissten saymıyorum çünkü sebebinin kızgınlığı olduğunu söylüyor. Üstünde durulan konu tam olarak net olmasa da Em burada isyankar bir tavra sahip, bıkkınlık içeren lirikler yazmış, ancak bunu söyleyebilirim. Tam olarak çeviri işine girmiyorum ama türkçe çevirileri yapılmış onları ayriyeten inceleyebilirsiniz.

Ve nakarat yani Shady'e dönüşüm diyebiliriz;
Karanlık yaklaşıyor işte, tekrar geliyor.
Kalemimi kontrol ediyor, bu ben değilim, bu benim şeytani ikizim.
[Dışarı çıktığımda onu görüyorum, bana kötü kötü sırıtıyor.]
O yalnızca bir arkadaş, arada bir ortaya çıkıyor.
Bu yüzden bana kızmayın, ona kızın. Ben oyunda bile değilim.
[Dışarı çıktığımda onu görüyorum, bana kötü kötü sırıtıyor.]

Sonrasında;
Yaşayanların dünyasına hoşgeldin, dostum.
Epeydir uyuyordun.

Shady'e dönüş de denebilir, Marshall'ın dilinden Shady'e de.

İkinci Verse'ün mutlaka full türkçesini okumanızı öneririm fakat ben es geçilmemesi gereken yerleri yazacağım ve çıkan çıkacak zaten.
2. verse ün ilk kısmında Shady giriyor, 
yani böyle dersek bir hata olmaz.

"Eee kim kaldı, Lady gaga, Bieberla uğraşamam, yok Xtina, jessica simpson yada alba'yı siktir et, albümleri sadece daha hastalıklı oldu." şeklinde başlamış. Burada bir diss girişiminden dönüşünü anlatıyor birnevi, ee kim kaldı derken bieber haricinde zaten önceden diss attığı isimler verilmiş, bieberla da uğraşamayacağını söylüyor. Yani bir değişim yok, albümler kötüye gitmiş. Diss'in içeriği ana nokta değil fakat shadynin devrede olduğu gözlenebilir.

Şimdi verse'ün ortasına gelelim.

"rapi ters çevirdim. En iyi 5i siktir et, ben en iyi 4teyim. Bu Biggie ve Pac'ı kapsar, ha bir de şeytani ikizim var tabi (burada marshall shadyi dile getirmiş oluyor.). Sence 3. ve 4. kim? Ve ben deli olabilirim, ama o benden daha deli (yine marshall shady'i anlatıyor).
Ve ben manyak olabilirim, AMA KİM SADECE EMINEM'İ İSTER Kİ? KİM SHADY'DEN DAHA DELİ OLABİLİR, ŞU KÖTÜ GÜLÜMSEMEYE BAK? (ilk verse'de de bu gülümsemeden bahsediliyor) 
[ardından Em şunu söylüyor]
Kötü ikizim, hadi gir içeri, neydi adın?"...

Buradan sonrasında bir bölüme kadar Shady tarzı lirikler geliyor, dinleyip dikkat edersiniz. İlk cümlesi;
"Selam, ibne. Bak kim döndü götünde bir yengeçle......."
Şuana kadar flowların fazla sağlam denemeyeceği parça shady'nin girişiyle kendini toparlıyor, ritmik olarak boğucu diye yorumlanabilecek parça canlanıyor, ki anlatılmak istenen de bu zaten.

Ve 2. verse ün sonu;
"Neyse bütün bunları siktir et, Shady hala içimde, saçının her yeri boyalı.
Aynı stilimi size ilk tanıttığımdaki gibi.
Ve onu suçladığımdaki gibi beni eleştirdiğinizde;
'ÇÜNKÜ BİZ AYNIYIZ, OROSPU!'"
-
Son oldukça kısa ama en derin kısım denebilir, ayrıca büyük harflerle yazdığım cümle hem parçanın; hemde albümün son cümlesi olmuş oluyor, son track bu parçadır.
Şimdi genel olarak henüz albümü yorumlayamadım sonraki yazılarımda geçeceğim diğer parçalara ama bu albümde Em'in Shady ve Marshall arası memnuniyetsiz bi konumda kaldığı belli. Hadi sözleri es geçelim, saçlar sarı, kıyafetler Recovery dönemini andırıyor. 



Em'in bu hareketini kararsız kalma* olarak yorumlayabiliriz, ama bu cümlenin son trackin son kısmı olmasından da birşey anlatıyor olabilir. Yani Shady'e yumuşak bir dönüş evresinde de olabilir, eğer bu doğruysa [umarız ki yeni albümlere imza atarsa] muhtemelen karşımıza tamamiyle Shady olarak çıkacak demektir. 

Ayrıca bu albümden sonra çıkan kliplerinde önemli kısımlarını teker teker anlattığım bir yazı yazacağım yakın zamanda. Şarkı kalitesi düşük olsada en derin mesajlar The Monster klibinde veriliyor bunun sebebi ise Rihanna aracılığıyla mesajın daha geniş kitlelere ulaştırılması olduğunu düşünüyorum. Tabiki diğer klipler es geçilmemeli. Ayrıca The Monster'ın kısaca sonuna bakarsak da bunun Shady'e tamamiyle geçiş* olması daha da bir ağır basıyor gibi, benim görüşümce.

Okuduğunuz için teşekkürler lütfen alacaksanız kaynak belirtin ve emeği boşta bırakmayın.
Twitter, ulaşım: @wrongsyllable



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder